woensdag 2 april 2014

Snacks everywhere!


Soms weet je het gewoon even niet meer en dan denk je: 'where the heck is mijn bruine boterham met kaas gebleven?' Waarom heb ik geen bus naturel Pringles of een pak chocolate chip cookies in mijn kast staan? Ik moet nu een zak met m&m's! 



Ik heb deze gedachten dagelijks totdat ik weer tot mezelf kom en besef dat ik mijzelf had voorgenomen gezonder te gaan leven. Dus moest ik op zoek naar alternatieve snacks die die niet het glazuur van je tanden laten springen. Pinterest is wat betreft recepten een waar walhalla, de foto's zijn prachtig, de mogelijkheden eindeloos, de recepten niet altijd even makkelijk maar hé wie zegt dat gezond eten makkelijk is? Ook Culy is een van mijn favoriete sites ter inspiratie. Zie hier wat ik gemaakt heb.


Banaan-havermout snacks

Nodig:
- 2 rijpe bananen
- 1 kop havermout
- gemalen kokos
Doen: 
Verwarm de oven voor op 170/ graden. Prak de bananen met de havermout in een kom tot er een smeuïge massa ontstaat. Meng de geraspte kokos erdoor. 
Maak hoopjes met twee lepels en leg ze op een bakpapier, druk ze even aan met de lepel of een vork. Bak de snacks in 15 in de oven en voilá!


Geroosterde kikkererwten

Benodigdheden:
- 1 blikje kikkererwten
- grof zeezout
- paprikapoeder
- knoloofpoeder

Doen:
Verwarm de oven voor op 200 graden. Doe de kikkererwten in een vergiet, spoel ze af met water en laat ze uitlekken. 

Doe de erwten in een kom, giet er wat olijfolie over en hussel ze goed door elkaar. Strooi de erwten uit over een met bakpapier beklede bakplaat.

Bak ze 15 minuten, hussel weer door elkaar en bak nog 10 minuten tot ze goudbruin en krokant zijn. Breng op smaak met de paprika-/ en knoflookpoeder en het grove zeezout. 


Deze geroosterde erwten zijn lekker om gewoon zo te eten maar ze zijn ook lekker om door salades heen te doen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten